Friday, February 8, 2008

My Tompok the panda bear, The genius Sinchan and Kimmi d Mimi




Cuti panjang ni sure ramai yang balik kampung.... p jalan-jalan makan angin, jauh berjalan luas pandangan, banyak pengalaman..... untuk cik abang yang berjalan sampai ke kelantan tu, jangan lupa pesanan saya..... dodol kala2....
untuk kawan-kawan mak andak yang celebrate CNY..... Selamat Menyambut Tahun Tikus.... dengarnya tak bagus bela kucing di rumah ya tahun ni......

For me entahlah rasanya belum terdetik pun nak berjalan-jalan makan angin, most of the time cuti panjang tak de tempat lain yang di tuju..... my beloved kampung. Tak sempurna hidup kalau tak jumpa mak abah cuti-cuti ini.....

May b coz since am 13 dh kena paksa pergi boarding school , after that further my studies to UUM pastu terus kerja di KL smpailah sekarang.

Hari ni nak sembang about my beloved pets....... semuanya ada 3 ekor je...... Tompok, Sinchan and currently Kimmi.....

Tompok ni color putih n belang hitam, ada tompok hitam di muka ..... sebijik macam panda bear... very cute indeed.
start bela since am 6, malam tido sebantal, cuma makan je tak sepinggan... everthing we do it together..... saya ni nak kata pandai belajo tidak la gak..... stat belajo a,b,c pun masa tahun 1, p tiution memang tak pernah masa primary school..... agaknya sbb soalan periksa tu objektif tu yg boleh dpt A most of the subject.... than dapat offer p boarding school utk form 1, masa tu mmg tak nak p pun especially sedih sebab nak tinggalkan si Tompok the panda bear.

Mak kata sejak saya masuk boarding school, Tompok dah jarang balik, tapi dia macam ada six sense bila cuti sekolah and saya balik kampung dia akan tunggu saya depan rumah and sambut saya balik..... very clever kan.

Mmg banyak kisah saya dengan si Tompok ni, and saya rasa saya tak boleh maafkan seorang manusia kejam yang luka kan my Tompok sampai membawa kematiannya............

Sejak hilang tompok memang lama saya tak de pet lagi...... sampai lah late 2003 my fren Azman (last yang mak andak dengo cik Man ni kerja di Dubai, kalau dah balik Msia do contact me, still maintain the same number) give me the persian cat, lama jugak nak cari nama....... at last my housemate name it Sinchan after my favourite cartoon character...... the genius sinchan.

Tapi tak semua orang suka pada kucing lebih-lebih lagi bila kita duduk menyewa beramai-ramai... kesian Sinchan , setiap kali nak pergi kerja saya kena simpan dia dalam bilik. Satu yang saya tak boleh lupa Sinchan akan teman saya tonton TV setiap hari......

Nak balik kampung pun saya kena bawak Sinchan balik.... and because of dihidration masa balik kampung nilah Sinchan meninggal di pangkuan saya...... sayang saya tak pernah ambik gambar Sinchan sebab ingat pesan orang tua-tua katanya kalau kita ambik gambar our pet dia akan mati cepat....... Ni tak ambik pun mati jugak..... since than saya dah tak ikut petua ni....

Saya siap kapankan and kebumikan sinchan cuma tak baca talkin je and baca yassin 3 malam untuk Sinchan, biarlah apa orang nak kata.....

Believe it or not, I bought my house because of Sinchan, tapi sayangnya Sinchan tak sempat berpindah kerumah yang saya beli untuk dia...... Sinchan meninggal 19/05/05 and saya pindah kerumah sinchan 1st August 2005.....

Now I have Kimmi...... thanks to kak ainon and abang Din, though mak dia persian tapi gen ayah dia lebih banyak pada Kimmi..... so Kimmi ni macam Kucing Kampung biasa.... but I still love her.

at the beginning I thought Kimmi is a boy, itu yang nama dia Kimi after my beloved Kimmi Raikonen of course....... tapi rupanya girl...... tu yang jadi her full name Kimmi d Mimi....

Untuk tiga-tiga anak ibu.............. am LUV U

Kat Kampung kami ada Pet lain namanya Cik Itam....... so special for mak dia kat sydney, mak andak upload gambar cik Itam yang mak andak ambik last week...... Cik Itam bertambah gemuk, mak kata dia dah tak nak makan freskies yang mok teh beli tapi nak makan ikan tenggiri yang mak beli...... tikus pun dia dah tak nak.....



3 comments:

Anonymous said...

Kisah tompok yg menyayat hati, sinchan yang mendatangkan memori pada si 'putih' dan juga 'belang'yang suka buat aksi kanggaroo...and then 'kontot' dan 'merah'..so yang tinggal gambo dalam handphone jer... tapi nasib berkuat nak 'operate' itam kesayangan.. kalau tak mak kat rumah dah takde kawan bila abah p mana2 kan... anyway.. sayang pada kucing..binatang kesyangan Rasulullah..mudah2n hidup kita di berkatiNYA..

Itam tahu orang sayang kat dia..tu yg jual mahal semacam.. friskies.. dah terdedah dik udara..tak pandang la.. makdak.. hehe

makandak said...

yolah mok teh..... Nasib kimmi tak memilih macam cik Tam.... kalau tak pokaila mak andak :))

Anonymous said...

smlm call rumah, mak kata itam dah normal balik.. makan gak friskies tu tapi sikit, then ikan dan anak2 cik ti, cik ti kata mak mcm berlari2 atas bumbung.. agaknye menyambut sempena tahun dia menurut kalendar cina... (-: rindu gak kat kimi... yg manja..